31 octombrie 2012

Pastrav cu rucola, capere si rosii cherry


Dragi cititori pasionați de cooking, mai în glumă, mai în serios, am primit reclamații :-) că nu am mai postat nici o rețetă de așa mult timp...și pe bună dreptate. Am câteva rețete pregătite, dar nu am avut timpul necesar să mă cuibăresc în fotoliu cu laptop-ul în brate, unde să povestesc cum am gătit, sa pun pozele care se potrivesc mai bine și așa mai departe.

În acest moment, m-am așezat comod, cu laptop-ul în brațe și o sa va prezint o rețetă a Marthei Stewart, poate impresionam pe cineva cu acest meniu mediteranean: file de păstrav sote, legume și un sos la tigaie pe bază de unt.

Este un fel de mâncare foarte ușor și sanatos, viu colorat, încă cred cu tărie și teoria mea este: cu cât mâncarea este mai viu colorată cu atât e mai sănătoasă. 
Pentru cine e la dieta acest păstrav cu rucola, capere și roșii cherry merge de minune, singura grasime care se află în această rețetă este o lingură de unt.

Ingrediente pentru o porție:

  • 150 g păstrav file
  • aproximativ 15 -20 roșii cherry
  • o mână bună de rucola
  • 1 lingură unt
  • 1 lingură zeamă de lămâie
  • 1 lingură capere
  • 1/4 linguriță fulgi de chilli (sau după gust)
  • sare

Mod de preparare:

Într-o tigaie medie, se pune apă la fiert, cam 100 ml. Când începe să fiarbă, se adaugă roșiile cherry și fulgii de chilli (pentru cine nu dorește picant, poate renunța la chilli fară nici o problemă).
Peste roșiile cherry, se pune file-ul de pește și se condimentează cu sare și piper. Se acoperă cu un capac și se lasă la foc mediu 3 minute. Eu am folosit file de păstrav, dar aceasta rețetă se poate face cu orice alt fel de pește care sa nu fie mai gros de 2 cm. 




După cele 3 minute, se adaugă rucola, se acoperă din nou cu capacul și se lasă la foc mic incă 2 minute. Când ajungeți în acest punct, și vedeți tigaia plină cu rucola, probabil o sa ziceți...cum o să mănânc atâta verdeață? Well, să nu va speriați, pentru că o sa puteți :-). Asemenea spanacului, rucola se gătește ușor și își pierde mult din volum. 


Asta am vrut sa zic... transformarea rucolei în 2 minute:


Peștele este gata când în momentul în care dacă înfingem o furculiță în el se desprinde ușor. Dacă nu e așa, mai are nevoie de încă un minut sau două. Al meu a fost gata în 2 minute, a fost un file destul de subțire.

Se transfera cu grijă totul pe o farfurie. 

Astfel avem proteine, legume... de ce mai avem nevoie? De un sos! Va fi un sos simplu de unt, puțin acid.

O lingură de unt, se pune în aceeași tigaie în care am facut peștete, tigaie care ar trebui sa fie încă fierbinte. Se amestecă la foc mic cu zeama de lămâie și caperele (toate cele 3 ingrediente ale sosului sunt în cantitati egale). 
Paranteza: iubesc camperele, dau o savoare deosebită multor feluri de mâncare, vă sugerez sa le folosiți.

Se amestecă bine până se topește untul, se adaugă un praf de sare (sarea balansează gustul acrișor al sosului) și se toarnă peste păstrav, roșii și rucola. Of, nici nu am mai apucat să fac poze sosului, așa de repede a fost gata că a fost prea târziu când mi-am dat seama ca nu am făcut poze...

Totul este delicios!

Poftă bună va doresc!

- După o rețetă a Marthei Stewart -st

Un comentariu: