5 aprilie 2012

Somon la cuptor cu sos de capere


Obișnuiam să gătesc somonul la cuptor doar cu o garnitură de cartofi sau legume. Dar întotdeauna parcă îi lipsea ceva...era prea sec.
Până m-am prins de sosul de capere, care merge de minune cu peștele (in general) și este si foarte simplu de facut. La asta a contribuit si soțul meu care mi-a spus: "stiu ce ii lipseste somonului tau ca să fie ca si la restaurant! Un sos!"
BINGO! sa facem un sos atunci!
Ingrediente pentru 2 persoane:

- pentru somon:
  • 200-300 g file de somom 
  • l lingură ulei de masline
  • zeama de la o portocală
  • 4-5 căței de usturoi
  • rozmarin proaspăt
  • 1 praf de scorțișoară
  • sare, piper
- pentru sos:
  • 1 lingură capere
  • 3 linguri smântănă
  • 1 lingură unt
  • 1 cațel de usturoi
Am început cu sosul de capere, care se prepară foarte ușor: se pune într-o tigaie untul la topit împreună cu cățelul de usturoi.  Când untul este topit, se adaugă smântâna și caperele, se lasă pe foc să dea un clocot. La final, se scoate cațelul de usturoi și se aruncă.


Se pune somonul curațat și spălat într-un vas termorezistent, se stropește cu ulei de măsline, se adaugă sare și piper proaspăt măcinat și un praf de scorțișoară. Se pun și cățeii de usturoi în tavă, rozmarinul și la final, sucul de portocală.


Se pune în cuptorul preîncălzit la 200 grade C și se lasă aproximativ 15 minute verificând să nu se usuce.
Am servit cu cartofi trași în unt și sosul de capere.

Să aveți poftă mare, dragi cititori!

7 comentarii:

  1. Asta urmeaza sa fac si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cartofi se fierb inainte si apoi se trag in unt?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, eu ii fierb dupa care ii trag in unt.
      Sper sa va placa :).

      Ștergere
  3. Multumesc frumos pt raspuns

    RăspundețiȘtergere
  4. E geniala reteta. Extraordinar de bun, nu e fad sau uscat deloc. Un deliciu 😀 recomand

    RăspundețiȘtergere