21 februarie 2012

Sos Ragu (Bolognez)


Am făcut și eu in sfârsit sosul Ragu! Acela adevărat cu carne tocată de porc și vită, fiert 2 ore :)
De mult timp mi-am propus să încerc sa îl fac, însă, nu îmi era foarte clar cum se face. Acum m-am documentat direct de la mama lui!
Ingrediente:
  • o jumatate de țelină
  • 2 morcovi
  • 3 cepe albe
  • 1 ardei gras
  • 10 catei de usturoi
  • 1 kg de carne tocată de vită amestecata cu porc
  • 250 ml vin rosu sec
  • 500 ml suc de rosii Cirio
  • busuioc proaspat
  • piper, sare
Se toaca legumele cat mai mărunt si se călesc in ulei de masline la foc mic.
Se adaugă carnea si se amestecă bine la foc iute pana se rumeneste.
Se adaugă si vinul si se lasa la foc mic pana scade sosul. In acest moment se adaugă sucul de rosii, sarea, piperul si busuioc  din plin.
Se lasa la foc mic pana ajunge la consistenta dorita, aproximativ o ora si jumatate - 2 ore. Al meu a fost gata dupa o oră si jumatate.

Cred că secretul sosului ragu constă in busuioc care este bine sa fie proaspăt. Se poate presăra deasupra si in farfurie.


Am servit cu tagliatele si parmezan.

Sunt foarte mandra de cum a iesit sosul meu ragu!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu