16 septembrie 2012

Snitel de pui cu parmezan in sos de rosii / Chicken parmigiana


Este o rețetă din bucataria italiană, care este preferata mea, nu numai pentru că este delicioasă dar și pentru că se gatește extrem de simplu și rapid, folosind ingrediente proaspete și viu colorate. In Italia acest fel de mâncare se numește "pollo alla parmigiana" sau "chicken parmigiana" in engleza, la noi cred că cel mai bine i se potrivește  "piept de pui în parmezan" sau "șnitel de pui în sos de roșii"....greu m-am hotărât la una din astea două așa că le-am combinat....
Vă invit la gătit și nu o să vă pară rău :-). Enjoy!


Ingrediente pentru 4 porții:
  • 4 bucăți piept de pui file
  • 2 ouă
  • 3 linguri parmezan
  • 3 linguri pesmet
  • ulei pentru prăjit
  • sare
  • piper
Pentru sos:
  • 400 ml suc de roșii
  • 1 ceapă mică tăiată mărunt
  • 2-3 căței de usturoi tocași mărunt
  • 4-8 felii de mozarella
  • 2 linguri ulei de măsline
  • 1/2 pahar vin alb sec(aprox. 100 ml)
  • 1 linguriță busuioc
  • 1 linguriță oregano
  • sare
  • piper

Mod de preparare:
Avem mai jos: pieptul de pui spălat și condimentat cu sare și piper, ouăle bătute și o farfurie în care am pus părți egale de parmezan și pesmet (câte 3 linguri din fiecare), iar uleiul e în tigaie la încins.
Se trece fiecare bucată de carne prin ou, se scurge bine excesul, după care se dă prin compoziția de parmezan amestecat cu pesmet  (atenție: în poză nu era amestecată, am amestecat-o după..) și se pune în tigaia cu ulei bine încins. Uleiul este încins dacă în momentul în care se pune un praf de pesmet începe să sară.




Se prăjește fiecare bucată până devine aurie, cam 1-2 minute pe fiecare parte, evitand sa le întoarcem de mai multe ori.
Nice and crispy:



Se scoate, carnea și se așează pe un prosop de hârtie pentru a absorbi excesul de ulei.
Acum, putem începe să facem sosul. Am facut cam același sos de roșii ca la rețeta Creveti in sos de roșii și orez, astfel:
Am pus ceapa tăiată mărunt în ulei de măsline, am sotat-o puțin, am adăugat sucul de roșii, încă o lingură de ulei de măsline, busuioc proaspăt, oregano praf (pentru că așa am avut), sare, piper și le-am amestecat. Când a început să fiarbă, am adăugat usturoiul și vinul alb și am lasat la foc încet să fiarbă 10-15 minute.



Astfel, sosul e gata, aromat și numa' bun de savurat.

Acum avem mai jos: pieptul de pui auriu, 4 felii de mozzarella și sosul pe care l-am pus într-un vas termorezistent.
Am pus bucățile de piept de pui în sos, peste ele feliile de mozarella (una sau doua pe fiecare bucată de carne) și am dat la cuptorul preîncălzit 5-8 minute până sosul începe să fiarbă și mozzarella se topește, poate face chiar o crustă aurie.



Se servește imediat cu paste.


Poftă bună vă doresc!

- Adaptată după o rețetă a Rouxbe Cooking School  -

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu